Dame som leser på mobiltelefon

Bestille, flytte eller si opp?

Enten du skal bestille eller si opp strøm og nettleie skal du kontakte din strømleverandør.
Bestilling av nytt kundeforhold gjør du hos den strømleverandøren du ønsker avtale hos. De vil hjelpe deg slik at du også blir registrert med en nettleieavtale. Har du ikke bestemt deg for strømleverandør enda kan du sammenligne strømselskaper på .
Du kan også lese mer om hvordan du velger strømleverandør .

Skal du flytte?

Når du skal flytte ut er det viktig at du sier opp din strømavtale for boligen du flytter fra i god tid før utflyttningsdato. Hvis ikke kan du risikere å betale for strømforbruk i boligen selv om du ikke lenger bor der.

Kontakt din strømleverandør når du:

  • Skal melde flytting, bestille eller avslutte strøm-og nettleieavtale
  • Har spørsmål om faktura, priser og forbruk
  • Ønsker betalingsutsettelse
  • Skal melde fra om ny adresse for strømfakturaen din
  • Skal endre din kundeinformasjon (eks e-post adresse eller telefon)

Kontakt Glitre Nett når du:

  • Dersom du har leveringspliktig strøm via Glitre Nett, er det oss du skal kontakte hvis du har spørsmål om faktura eller ønsker betalingsutsettelse. Skal du flytte kan du melde i fra om dette via kontaktskjema.

Er du huseier?

Når vi mottar oppsigelse av nettleie, vil avtalen bli overført til eieren av anlegget hvis vi ikke får en bestilling fra en ny kunde. Glitre Nett følger , og ikke eventuelle leiekontrakter mellom eier og leietaker. En leiekontrakt er en privat avtale mellom eier og leietaker, og Glitre Nett er ikke en del av denne avtalen. Når leietaker flytter, avsluttes kundeforholdet hos Glitre Nett fra den datoen som strømleverandøren oppgir.

Blir strømmen stengt?

Når et anlegg står uten kunde, kan nettselskapet enten overføre nettleieavtalen til eieren eller stenge strømmen og frakoble anlegget permanent. Vi mener det er best å overføre nettleieavtalen til eieren i slike tilfeller for å unngå farlige situasjoner som kan skade liv, helse eller eiendom (for eksempel frostskader).
Hvis anlegget blir stengt, vil Glitre Nett vurdere om det skal frakobles strømnettet permanent. Hvis eieren senere ønsker å koble anlegget til strømnettet igjen, må eieren selv bestille og betale for dette via en installatør. Det må også betales et anleggsbidrag jf