Kunderådgiver

Kontakt oss

Ønsker du kontakt med oss, varsle om farlige forhold, eller få svar på ofte stilte spørsmål?

Våre mest vanlige spørsmål

Hvordan regnes strømstøtten ut?

Strømstøtten regnes ut for hver time. Dersom spotprisen er over 70 øre per kilowattime eks mva, dekker staten 90 prosent av prisen over dette nivået. Fra 1. januar 2024 endres grensen fra 70 til 73 øre per kilowattime. Norge er delt opp i fem prisområder, og det er spotprisen i prisområdet målepunktet ditt tilhører som strømstøtten beregnes ut fra. Prisene hentes fra den nordiske kraftbørsen (Nord Pool).
Hvor mye strømstøtte du får vil avhenge av hvor stort strømforbruk du har, og hvor store variasjoner det blir i timeprisene innad i måneden.

Hvor kan jeg se mitt strømforbruk?

Logg inn på og få tilgang til både forbrukshistorikk og fakturaer. Her kan du se ditt strømforbruk fra time til time, pr dag, uke, måned eller år. Oversikten pr uke på Min side viser når på døgnet du bruker mest strøm, og kan være et viktig hjelpemiddel til å forstå strømforbruket ditt.

Må jeg ha nettleie?

Hvis boligen din er tilknyttet strømnettet så må du betale nettleie. Det gjelder også hvis du er huseier og/eller boligen står tom.

Hvor melder jeg fra om endring av fakturaadresse?

De aller fleste mottar en samlet faktura for både strøm og nettleie fra sin strømleverandør. Det er derfor avsenderen av fakturaen som kan svare på fakturaspørsmål og hjelpe deg med endring av fakturaadresse og lignende.
Om du mottar faktura direkte fra oss, kan du logge inn på Min side for å melde om endring av fakturaadresse.

Hvordan blir jeg plusskunde?

Du må godkjenne plusskundevilkår på . Du må også kontakte en elektroinstallatør, og elektroinstallatøren sender inn en nettmelding som vi må godkjenne.
Når anlegget er installert skal arbeidet ferdigmeldes av elektroinstallatør. Etter vi har mottatt ferdigmeldingen, registrerer vi anlegget ditt som et kombinasjonsmålepunkt og sender en bekreftelse til deg på epost (vanligvis i løpet av 1-2 uker). Du må selv opprette en strømavtale, som omhandler kjøp og salg av kraft, med din strømleverandør.
Mer informasjon om plusskunde-prosessen finner du .
Kontakt oss

Kontaktskjema

Dersom du skal lese av din måler eller oppdatere dine varslingstjenester, kan du gjøre det på Min side! Vi gjør oppmerksom på at endring av kontaktinformasjon og melding om flytting skal meldes til din strømleverandør, som vil videreformidle informasjonen til nettselskapet.

Agder

Buskerud og Hadeland

Kundesenter telefon

Vårt kundesenter:
Telefon 38 60 72 72
Vårt kundesenter er åpent hver ukedag fra kl. 09.00 til kl. 14.00
Hyggelige og dyktige kundekonsulenter hjelper deg med svar på det du måtte lure på.
Kontakt med kundesenter fra utlandet: +47 38 60 72 72
OPPLEVER DU FEIL PÅ STRØMNETTET?
Vår feilmeldingstelefon 38 60 72 72 er døgnbemannet dersom feil i strømnettet skulle oppstå.